UTLEIE AV BOLIGEN
All utleie meddeles til forvalter. Dette gjøres ved å fylle ut egen erklæring som kan sendes oss per post eller til. Ta kontakt for å få erklæring. Merk at denne erklæringen må sendes inn hver gang det opprettes et nytt leieforhold.
Faktura for felleskostnader vil kun sendes til seksjonseier.
PARKERINGSPLASS
Parkeringsplass i kjeller eies av Barcode Basement AS 3 og bruksrettigheter kan kjøpes. Seksjonseiere i sameiet har fortrinnsrett på leie av garasjeplasser. Dette løses ved at de som vil leie ut sin plass og de som er interessert i å leie en plass sender en e-post til barcode@malling.no og informerer om dette. Dersom det ikke er meldt inn interesse for leie, vil vi raskt avklare dette slik at dere som utleier står fritt til å leie ut til eksterne. Denne prosessen må gjennomføres hver gang plassen skal leies ut.
SYKKELPARKERING
Det er sykkelparkering i K2 og K3.
BOD
Alle leilighetene har bruksrett til en bod på i K1.
KLAGER
Klager på andre beboere oppfordres først å ta forholdet opp med vedkommende og forsøke å finne en minnelig løsning. Dersom dette ikke nytter og problemene fortsetter, vil det kunne være naturlig å sende inn en klage til styret. Klager på andre beboere oppfordres først å ta forholdet opp med vedkommende og forsøke å finne en minnelig løsning. Dersom dette ikke nytter og problemene fortsetter, vil det kunne være naturlig å sende inn en klage til styret. Klageskjema må benyttes og kan lastes ned her. Klagen behandles i utgangspunktet på neste kommende styremøte.
SYKKELPARKERING
Det er sykkelparkering i K2 og K3.
BOD
Alle leilighetene har bruksrett til en bod på i K1.
KLAGER
Klager på andre beboere oppfordres først å ta forholdet opp med vedkommende og forsøke å finne en minnelig løsning. Dersom dette ikke nytter og problemene fortsetter, vil det kunne være naturlig å sende inn en klage til styret. Klager på andre beboere oppfordres først å ta forholdet opp med vedkommende og forsøke å finne en minnelig løsning. Dersom dette ikke nytter og problemene fortsetter, vil det kunne være naturlig å sende inn en klage til styret. Klageskjema må benyttes og kan lastes ned her. Klagen behandles i utgangspunktet på neste kommende styremøte.
REKLAMASJONER
Forvalter har ikke ansvar for reklamasjonssaker i den enkelte seksjon. Alle slike henvendelser må gjøres direkte til utbygger i henhold til instruksjonene dere finner i boligpermen.
NØKLER
Bestilling av ekstra nøkler må gjøres gjennom USBL. Send en e-post til USBL med alle detaljer, så besørger vi bestilling. Det må påregnes noe leveringstid.
POSTKASSESKILT
Husordensreglene i sameiet krever at skilt til postkasse skal være ensartet. Vi benytter oss av Postens store postkasseskilt. De kan bestilles her.
POSTKASSESKILT
Husordensreglene i sameiet krever at skilt til postkasse skal være ensartet. Vi benytter oss av Postens store postkasseskilt. De kan bestilles her.
TV OG INTERNETT
Alle henvendelser bør rettes til Viken. Ta kontakt her.AVFALLSHÅNDTERING
Restavfall, matavfall og plastavfall kan kastes i eget søppelrom i 1. etg.
Papp/papir og glass skal kastes i eget søppelrom i K2.
BRANNALARM
Det er hver enkel seksjonseier sitt ansvar at beboere i sin eierseksjon er klar over brannrutinene. Om man utløser falsk alarm har alle en knapp i gangen man kan slå av i løpet av ett minutt før hovedalarmen går. Rekker man ikke å slå og det blir utrykning på falsk alarm får sameiet regning som videresendes respektive leilighet.
Det er også sykkelparkering i K1 for Tårn B
SvarSlett